Dbanie o wizerunek firmy oraz dobre stosunki z partnerami biznesowymi są bardzo ważne dla każdego przedsiębiorstwa. Wpływ na te relacje ma wiele czynników. Część z nich może być niezależna od firmy, ale każdy właściciel czy szef przedsiębiorstwa może też starać się kreować je w pozytywny sposób.
Jedną z możliwości jest postawienie na gadżety firmowe z nadrukiem. Odpowiednio dobrane przedmioty z pewnością wzbudzą u obdarowanej osoby pozytywne odczucia i pozwolą na umocnienie więzi z partnerami. W dodatku mogą być także uzupełnieniem kampanii reklamowych.
Warunkiem jest jednak wybór odpowiednich gadżetów. Powinny być dobrane do rodzaju działalności, a także profilu firmy. Da się jednak znaleźć również uniwersalne gadżety, które sprawdzą się niemal w każdej branży. Wybraliśmy 6 pomysłów, które z pewnością warto wypróbować.
Gadżety firmowe z logo firmy mogą wspomagać działania promocyjne i reklamowe przedsiębiorstwa na różne sposoby. W przypadku relacji z partnerami biznesowymi zwykle najlepiej sprawdzają się nieco droższe, bardziej prestiżowe podarunki. Wówczas współpracująca z nami firma poczuje się doceniona. Takie gadżety pomogą zacieśnić współpracę z dostawcami czy dystrybutorami.
Produkty z logo mogą także służyć jako gadżety wręczane klientom. W tym przypadku można je dołączać na przykład do dużych transakcji. Czasami nawet drobny gest sprawi, że klient opuści sklep z dobrymi wspomnieniami.
Takie produkty można wykorzystać również jako tradycyjne gadżety reklamowe. Znakowane przedmioty są wówczas uzupełnieniem kampanii reklamowych prowadzonych w outdoorze, tradycyjnych mediach czy internecie. Mają nad nimi tę przewagę, że mogą poprawiać świadomość marki nawet na długo po zakończeniu kampanii, docierając również do osób spoza grupy docelowej. Ważne więc, by ich znakowanie było wyraźne, a same produkty trwałe.
Gadżety z logo firmy trzeba dobierać zarówno do jej profilu, jak i stanowiska osób, które zostają nimi obdarowane. Dlatego na naszej liście znalazły się zarówno przedmioty codziennego użytku, jak i te nieco bardziej wyszukane.
Znakowane T-shirty lub koszulki polo to jedne z najczęściej spotykanych gadżetów reklamowych. Ich popularność nie bierze się znikąd. Ankiety pokazują, że znakowane koszulki cieszą się dużym zainteresowaniem klientów. Można je więc wykorzystać zarówno jako dodatek wręczany przy zakupie, jak i element kampanii promocyjnych - wówczas koszulki rozdaje się na przykład przy okazji wydarzeń sportowych czy targów.
W tym przypadku ważny jest jednak wybór odpowiedniego materiału. Najlepiej sprawdzają się koszulki z dobrej jakości bawełny. Pamiętajmy także o odpowiednim znakowaniu. Dobry gadżet reklamowy to taki, który będzie często używany. Zbyt duży lub krzykliwy nadruk mogą zaś zniechęcić do zakładania koszulki.
Tekstylia to bez wątpienia dobry kierunek. Nie trzeba się przy tym wcale ograniczać do koszulek. Jako znakowany gadżet reklamowy mogą sprawdzić się bowiem również inne elementy odzieży i dodatki - choćby czapki z daszkiem. Nie są to może ekskluzywne prezenty, ale na pewno przydatne. A dzięki temu często używane. Podobną funkcję mogą spełniać na przykład chusty buff czy kominy, popularne zwłaszcza wśród osób aktywnych.
Ciekawym pomysłem mogą być również nadruki na torbach. Takie bawełniane gadżety przydają się w czasie zakupów, stanowiąc dobrą alternatywę dla plastikowych siatek. Dobrze wpiszą się zwłaszcza w wizerunek firmy, która propaguje zdrowy tryb życia lub troskę o środowisko naturalne.
Jeśli firmie zależy na użytecznym podarunku z własnym logo, warto zainwestować w plecaki i torby. W zależności od grupy docelowej, mogą to być gadżety produkowane z myślą o dorosłych lub dzieciach.
W tym pierwszym przypadku plecak nie tylko może spełniać funkcję użytkową, ale być również eleganckim podarunkiem dla partnerów biznesowych. Dobrze spiszą się zwłaszcza czarne modele oraz stylowe torby na laptopy. Podobnie wypadną dyskretnie zdobione walizki podróżne. Przy produktach dla dzieci lepiej postawić na walory praktyczne i intensywne kolory.
W plecaku często znajdzie się miejsce na zeszyt. Zwłaszcza, jeżeli będzie nim solidny, starannie wykonany notatnik. Takie prezenty również weszły już do kanonu gadżetów z firmowym logo. Elegancko wyglądają zwłaszcza te z tłoczonym logotypem i solidną oprawą.
Firmom, którym zależy na rozpoznawalności, polecamy z kolei kalendarze. Koszt wykonania takiego gadżetu w najprostszej wersji jest niewielki, a będzie wisieć w domu klienta przez cały rok. Może za którymś razem przypomni mu o naszym sklepie i skłoni do kolejnych zakupów?
Z notatników korzysta dziś niestety coraz mniej ludzi. Wszystko przenosi się powoli na elektroniczne nośniki, nawet szybkie notatki często są zapisywane na smartfonach. Dlatego coraz większą popularność zyskują sobie elektroniczne gadżety z logo firmy.
Za najbardziej podstawowy można uznać pendrive z nadrukiem. Można go śmiało wykorzystać jako reklamowe gadżety na konferencję czy inną okazję. W droższy sprzęt elektroniczny lepiej zainwestować wówczas, gdy chcemy poprawić stosunki z partnerami biznesowymi. W takiej sytuacji można postawić na bardziej rozbudowany dysk zewnętrzny lub czytnik ebooków.
Lata płyną, ale wśród prestiżowych i eleganckich podarunków cały czas znajduje się jeden przedmiot. To wieczne pióro z wygrawerowaną nazwą lub logo firmy. W przypadku tego gadżetu warto odpowiednim znakiem ozdobić również etui.
Mimo że dziś dość rzadko piszemy piórem, taki przedmiot warto mieć na swoim biurku. Podpisywanie ważnych dokumentów czy umów wiecznym piórem podnosi nasz prestiż w oczach kontrahenta. Taki prezent najlepiej wręczać osobom zajmującym wysokie stanowiska.