Koszulki z nadrukiem to jeden z najpopularniejszych elementów zarówno męskiej, jak i damskiej garderoby. Każdy z nas ma w szafie co najmniej kilka T-shirtów czy koszulek polo z nadrukiem. Równie często na takie ubrania stawiają również firmy. Z jednej strony koszulka z nadrukiem to wygodne i praktyczne ubranie robocze. Z drugiej nadruki na koszulki w formie logo firmy mogą zmienić odzież w skuteczne gadżety reklamowe.
W przypadku indywidualnych zakupów korzystamy z oferty sklepów detalicznych. Koszulki znajdziemy w sklepach odzieżowych, ale także w zwykłych marketach. I to właśnie w dużej mierze od miejsca zakupu oraz jakości materiału zależy cena produktu.
Nieco inaczej jest, kiedy decydujemy się na własny nadruk. Może to być pojedyncza koszulka dla nas lub na prezent, ale także duże, firmowe zamówienie. Wtedy oprócz samego T-shirtu płacimy także za konkretny nadruk wykonany na nasze życzenie. Jego koszt zależy od kilku zmiennych. Odpowiedź na pytanie, ile kosztuje nadruk na koszulce, nie jest więc wcale prosta ani jednoznaczna.
Koszt wykonania nadruku jest uzależniony między innymi od tego, jaki rodzaj odzieży ma zostać ozdobiony nadrukiem. W tym przypadku osoby, które zamawiają znakowanie koszulek, mogą liczyć na stosunkowo niskie ceny. Do nanoszenia nadruków na T-shirty i polówki przystosowane są bowiem właściwie wszystkie maszyny wykonujące nadruki, bez względu na technikę znakowania. Trudniejsza jest sprawa na przykład ze zdobieniem kurtek, czapek czy toreb.
O tym, ile kosztuje nadruk na koszulkę, w dużej mierze decyduje wymiar nadruku. W tym przypadku sprawa jest dość oczywista. Przy większości metod znakowania, na przykład haftu komputerowego czy sitodruku, im większy nadruk, tym wyższa cena. Wiąże się to ze zużyciem większej ilości nici, folii do wykonania matrycy czy też farby.
Więcej farby zużywa się również przy wykonywaniu wielokolorowych nadruków. W dodatku przełożenie takich projektów na ostateczny efekt na koszulce jest nieco bardziej skomplikowane niż przy jednej barwie. Z tego powodu każdy dodatkowy kolor zwiększa zazwyczaj koszt nadruku na koszulce. Niektóre techniki znakowania są zresztą ograniczone pod tym kątem - na przykład niezwykle popularny sitodruk umożliwia jednoczesne użycie na grafice jedynie sześciu kolorów.
Nadruk na koszulce może być wyceniony inaczej ze względu na jej kolor. Również w tym przypadku wytłumaczenie tego faktu jest dość proste. Do otrzymania odpowiedniego koloru na białej lub jasnej koszulce potrzeba zazwyczaj zdecydowanie mniej farby niż przy koszulkach kolorowych. Warto w tym miejscu pamiętać również o sublimacji, czyli jednej z najbardziej wytrzymałych, ale i charakterystycznych metod znakowania. Takie nadruki można wykonywać jedynie na białych lub jasnych koszulkach poliestrowych.
Na cenę koszulki z nadrukiem wpływa także miejsce, w którym ma zostać wykonane znakowanie odzieży. Najprostsze i najtańsze metody pozwalają na wykonanie nadruku na przedniej części stroju. Trudniejsze jest znakowanie na plecach koszulki, a także wykonywanie niewielkich nadruków na rękawkach.
Przy znakowaniu koszulek zdecydowanie bardziej opłacają się hurtowe zakupy. Koszt wykonania dużej liczby kopii, w przeliczeniu na jedną sztukę, jest zwykle zdecydowanie niższy niż przy niewielkich zamówieniach. Najlepszym przykładem takiej relacji jest sitodruk, który staje się tym bardziej opłacalny, im większy nakład koszulek. Tylko niektóre techniki znakowania pozwalają na uzyskanie podobnej ceny przy niewielkich, pojedynczych zamówieniach - należy do nich na przykład termotransfer.
Koszt nadruku na koszulce jest uzależniony od tak wielu czynników, że firmy zajmujące się znakowaniem odzieży nie zamieszczają zwykle konkretnych cenników nadruku. Istnieje bowiem bardzo dużo kombinacji poszczególnych cech koszulki z nadrukiem.
Najwygodniejszym i najszybszym sposobem na otrzymanie odpowiedni na pytanie o koszt nadruku jest wysłanie do firmy zapytania ze sprecyzowanymi danymi na temat projektu. Do takich działań zachęca printsc.pl. Wówczas otrzymamy indywidualną wycenę zamówienia.